Redacción •  Euskal Herria •  11/02/2017

Adostu… Nork, zer, nola, noiz

Adostu… Nork, zer, nola, noiz

Urtarrilean AHTa Bilbon, Gasteizen eta Donostian nola sartuko den adostu zela helarazi ziguten eta otsailaren erdialdera berresteko asmoa dutela. Ohiturei jarraiki, AHT Gelditu! Elkarlanari adostasunik ez dagoela deritzogu zeren Eusko Jaurlaritzak eta Espainiako gobernuak AHTren hiriburuetarako sarbideak adostu dituztela esan arren, beraiek egin dutena ez baita izan benetako adostasuna.

NORK. Egin dutena ez da izan beraiek dioten bezala herritarroi onura ekarriko digun proiektu bat adostea, baizik eta beraiei poltsikoak betearaziko dizkien tarta banaketa adostea izan da egin dutena. Herritarron onurarako dela dioten proiektu erraldoi hau adostu ahal izateko, ezinbestekoa da herritarroi galdetzea eta ez dute inoiz egin ezta egiteko asmorik adierazi ere.

ZER. Informazio eskasia dugu eskuartean. Jakin nahiko genuke lurraren azpitik pasa asmo duten eta etxebizitzak dauden lekuetan zenbatek duten honen berri … Hau bezala, beste hainbat eta hainbat datu ezinbestekoak dira AHT bezalako megaproiektu batean. Muntai bat edo beste egin dituzte eta horrekin nahikoa delakoan!

NOLA. Zeinen kontura? Madrilek ordaintzen duela aipatzen duzue. Noski, Madril esatean, hor geu ere ordaintzen ari gara … Baina era berean, kontutan hartu behar da Eusko Jaurlaritzak ordaintzen badu oraindik eta diru gehiago jartzen dugula. Eta ez da ahaztu behar, zer-nola Madrilek ordaintzen badu eta hemendik kudeatzen bada, hor kudeaketarako kostu guztiak Erkidegoak ordaindu behar dugula geure poltsikotik. Honen inguruan, ez digute esan nola “adostu” duten …

NOIZ. Berrespena noiz alkateekin? Otsaila erdialdera aipatu da baina badaezpada ez da egun, ordu ezta lekurik helarazi. Herritarrok bertan egotea ezinbestekoa dela deritzogu zeren ohiturei jarraiki inposaketa hutsa izaten jarraitzen du eta gure ezezkoa salatzeko eskubidea izan beharko genuke. Oso polita jartzen dute ondorenean aurkakotasuna inondik inora helarazi gabe!

Hau guztia etsigarria izanik ere, muturren aurrean edukiko gaituzte gure ezezkoa esanez zeren A. Tapiak 2023tik aurrera AHTa martxan egoteko aipamena egin arren, geuretzat ez du esan nahi amaitua egongo litzatekeenik. AHT bezalako proiektuak ez dira inoiz amaitzen zeren orain arte inbertitutakoarekin zorrak hor izatearekin batera, izugarrizko mantenu kostua du eta EKOPOLek berriki kaleratutako txostenak dioen bezala, zerbitzuaren ustiapena defizitarioa izango da . Horrenbestez, azpiegitura honek datozen belaunaldiak hipotekatuko ditu. Honekin batera, energia ugari xahutzen du gutxi batzuen mesedetan,lurra artifizializatzen du, uhin elektromagnetikoak zein soinua jasan beharko litzateke hainbat lekutan …

Beraz, otsaila erdialdera egin asmo duten Espainiar Gobernuaren, Eusko Jaurlaritzaren eta hiru hiriburuetako alkateen arteko bileran herritarron parte hartzea egongo ez dela jakinik, GEZUR hutsa deritzogu ADOSTASUNA dela esatea.

ACUERDO… QUIEN, QUE, COMO, CUANDO…

En enero nos comunicaron que habían acordado los accesos del TAV a Bilbo, Gasteiz y Donostia y que tenían intención de ratificarlo a mediados de febrero. Siguiendo las costumbres, desde AHT Gelditu! Elkarlana vemos que en realidad no hay ningún acuerdo real a pesar de que el Gobierno Vasco y español hayan dicho que ya tienen consensuados dichos accesos.

QUIEN. Lo que van a acordar no es un proyecto que beneficiará al pueblo sino un reparto de la tarta para llenar sus bolsillos. Para poder realizar este proyecto faraónico que supuestamente tantas mejoras nos va a acarrear, es esencial preguntarle al pueblo, cosa que nunca han hecho ni tampoco han mostrado ninguna intención.

QUE. Tenemos muy poca información. Querríamos saber cuántos de los que viven encima de donde va a pasar el TAV tienen conocimiento de esto… Aparte de éste, hay muchos otros datos más que son esenciales en un megaproyecto como el TAV. Han realizado algún que otro montaje y piensan que con eso es suficiente!

COMO. ¿A cuenta de quién? Decís que paga Madrid. Claro, diciendo que paga Madrid nosotras también estamos pagando… Pero al mismo tiempo, hay que tener en cuenta que cuando paga el Gobierno Vasco pagamos más. Y no hay que olvidar que si paga Madrid y se gestiona de aquí, todos esos gastos de gestión tenemos que pagar la CAV de nuestro bolsillo. Sobre esto no nos han dicho cómo han “acordado”…

CUANDO. La ratificación con los alcaldes, ¿cuándo? Se ha comentado a mediados de febrero pero por si acaso no se ha comunicado ningún día, ni hora ni tampoco el sitio. Nos parece esencial que el pueblo esté ahí porque siguiendo las costumbres sigue siendo una imposición y nos parece que deberíamos de tener derecho a denunciar. Luego, lo ponen todo muy bonito aparentando ausencia de oposición! 

Aun siendo todo esto desesperante, nos tendrán en frente demostrando nuestra oposición porque aunque A. Tapia haya comentado que el TAV estará en marcha antes del 2023, para nosotras no significará que esté terminado. Los proyectos como el TAV nunca concluyen porque los gastos de construcción no se revierten, tiene un coste de mantenimiento enorme y como el reciente estudio de EKOPOL indica, incluso la explotación comercial del servicio va a ser deficitaria. Por todo ello, esta infraestructura hipotecará a las generaciones venideras. Todo esto sin contar los impactos ambientales permanentes: despilfarro de energía, artificialización del territorio, ruido, contaminación electromagnética…

Por lo tanto, sabiendo que no habrá participación del pueblo en la reunión que se celebrará entre el Gobierno de España, Gobierno Vasco y los alcaldes de las tres capitales a mediados de febrero, nos parece una gran MENTIRA decir que es un ACUERDO.


TAV /