Metroaren desjabetzak eteteko eskatu dute
Gaurko ekimenaren argazkiak bidaltzen dizkizuegu (egilea: Irutxuloko Hitza)
Satorralaia bizilagunen mugimenduak deituta, alegazioen entrega kolektiboa egin da gaur goizean Eusko Jaurlaritzan, Donostian Metroaren Pasantea eraiki asmoz Antigua aldean abian jarri duen desjabetza prozedura eten dezala eskatzeko. Bizilagunen mugimendu honek egindako deiari erantzunez, gaurko ekimenean 300dik gora alegazio entregatu dira, eta beste hainbat herritarrek alegazioak ere aurkeztu dituzte azken egunotan, hain zuzen ere Eusko Jaurlaritzari gure hirian desadostasun zabala pizten duen Metroaren Igarobidearen proiektua geldi dezala eta desjabetza prozedura hau eten dezala eskatzeko. Halaber, Donostiako Udalari 104 bizilagunek izenpeturiko eskaera aurkeztu diogu, herritarren alegazioak aztertzeko eta desjabetze prozedura eteteko eskaerarekin bat egin dezan eskatzeko. Alegazioak aurkeztu ahal izateko epea gaur amaituko da.
Alegazioetan salatzen dugunez, Metroaren Pasanteko lehenengo desjabetza prozedura honek Antiguan hartzen dituen jabari publikoko eremuen okupazioak herritar guztion ondare komuna diren hainbat ondasunei kalte egiten die, hala nola Benta Berri Polikirolegiaren ondoan erabilpen handia duten ekipamendu komunitarioko jolas-eremuak, Benta Berriko Plaza, Zarautz etorbideko eta Eugenio Imaz kaleko bide publikoak, Pio Paroja Polikiroldegiaren alboan dagoen Izurun Plaza, baita Aizkorri kalean eta Mikelete Pasealekuan kalteturiko sail txikiagoak ere. Gainera, planteaturiko nahitaezko desjabetzapenak ez dira bidezkoak, Metroaren Pasanteak ez duelako beharrizan sozialari dagokionez behar bezalako justifikaziorik, ezta zuzenbidez behar bezalako legezko babesik ere:
- Batetik, Itsasertzetako Zerbitzuak irailaz geroztik eman gabe duen ebazpenak Metroaren igarobidearen proiektu osoaren bideragarritasuna baldintzatzen du.
- Proiektuak ez du behar den bezala Ingurumen-Inpaktuaren Ebaluaketaren prozedura bete.
- Metroaren Pasantearen proiektua ez dago jasota indarrean dagoen Euskal Autonomi Erkidegoko Trenbideen Lurralde Plan Sektorialean, ezta Donostiako hirigintza plangintzan ere.
Azkenik, gizartearen parte hartzeari erakundeek jarritako oztopoak eta Donostian garraio publikoa sustatzeko dauden beste alternatiben aurrean lurrazpiko Metro bat eraikitzeko erabakiaren justifikazio falta nabarmentzen ditugu. Ildo honetan, Ana Oregi sailburu ohiak ezezik, Arantxa Tapia egungo sailburuak ere Metroaren Pasantea behin baino gehiagotan auzitan jarri zuela gogora dakargu alegazioetan, eta Donostiako 2008-2024 Mugikortasun Jasangarrirako Planak ez duela Metroaren Pasantea inondik ere aurrikusten. Aipaturiko proposamen eta adierazpen instituzionalek auzitan jartzen dute beraz Metroaren igarobidearen egitasmoa, eta garraio publikoa hobetzeko proposamen eraginkorragoak eta kostu ekonomiko nahiz inpaktu sozial askoz txikiagokoak badirela erakusten dute, eztabaida publikoa zabaltzeko premia agerian jartzen duten bezalaxe.
Gauzak horrela, Satorralaiak gogor salatu nahi du Eusko Jaurlaritzak egitasmo defendaezin honen inguruan bereganatu duen jarrera inposatzailea. Herritarren zati handi bat Metroaren Pasantearen aurka dago, eta desadostasun zabal honi entzungor eginez aurrera jarraitzea onartezina dela uste dugu.
SATORRALAIA SOLICITA AL GOBIERNO VASCO LA SUSPENSIÓN DE LA PROCESO EXPROPIATORIO DE LA PASANTE DE METRO
El movimiento vecinal Satorralaia de Donostia ha realizado esta mañana una entrega colectiva de alegaciones en el Gobierno Vasco para solicitar la suspensión del proceso expropiatorio que ha iniciado en la zona del Antiguo para la construcción de la Pasante de Metro. Respondiendo a la iniciativa de este movimiento vecinal, hoy hemos entregado más de 300 alegaciones, y numerosas personas también han presentado alegaciones durante estos días, solicitando al Gobierno Vasco que suspenda este procedimiento expropiatorio y decida la paralización del proyecto de Metro que tanta controversia crea en la ciudad. Asimismo, hemos presentado en el Ayuntamiento una petición suscrita por 104 vecinos y vecinas para emplazarle a analizar las alegaciones y a respaldar la demanda de suspensión del proceso expropiatorio. El plazo para presentar alegaciones finaliza hoy.
Tal y como denunciamos en las alegaciones, la ocupación de los espacios de dominio público abarcados por este primer expediente expropiatorio de la Pasante de Metro afecta en la zona del Antiguo a bienes que son patrimonio común de la toda la población, tales como las parcelas de equipamiento comunitario y áreas de juego muy frecuentadas junto al Polideportivo de Benta Berri, la Plaza Benta Berri, las vías públicas de la Avenida de Zarautz y de la calle Eugenio Imaz, la Plaza Izurun adyacente al Polideportivo de Pio Baroja, así como otras parcelas menores en la calle Aizkorri y en el Paseo de Mikeletes. Además, consideramos que este proceso expropiatorio no procede porque adolece del necesario amparo legal y de la debida justificación en relación a la necesidad social de la Pasante de Metro, que está ampliamente cuestionada:
- Señalamos que desde el mes de septiembre está pendiente la decisión del Servicio de Costas, cuyo pronunciamientocondiciona la viabilidad del conjunto de la obra proyectada desde Lugaritz hasta Easo.
- El proyecto no ha cumplido debidamente el proceso deEvaluación de Impacto Ambiental.
- El proyecto de la Pasante de Metro no está recogido ni enPlan Territorial Sectorial de la Red Ferroviaria vigente ni en los planes de ordenación urbana de Donostia.
Finalmente, subrayamos los impedimentos institucionales a la participación social y la notable falta de justificación de la decisión de construir en Donostia un Metro subterráneo frente a otras alternativas de transporte público. En este sentido, en las alegaciones recordamos que la Pasante de Metro fue cuestionada tanto por la anterior consejera Ana Oregi como por la actual consejera Arantxa Tapia, a la vez que el Plan de Movilidad Sostenible de Donostia 2008-2024 no contempla de ninguna manera la construcción de la Pasante de Metro. Las propuestas y declaraciones de responsables institucionales que mencionamos a este respecto ponen en entredicho el proyecto de la Pasante de Metro, confirman la existencia de opciones de mejora del transporte público más eficaces y de mucho menor coste económico e impacto social, y evidencian la necesidad de abrir un debate público.
Con todo, Satorralaia denuncia la actuación impositiva que está llevando a cabo el Gobierno Vasco en relación a este proyecto de difícil o imposible defensa. Es notorio que una parte importante de la ciudadanía se opone a la Pasante de Metro y nos parece inadmisible que pretenda seguir adelante haciendo oídos sordos ante el amplio desacuerdo existente en la ciudad.