BComú defensa que l’Ordenança de Circulació posi al centre la bicicleta i la mobilitat sostenible
“Per nosaltres és important corregir la deriva elitista del govern Collboni, que també afecta a la mobilitat sostenible, ho hem vist amb el tramvia aquests dies i el darrer any i mig amb la bicicleta” ha dit Janet Sanz.
El grup de Barcelona en Comú negocia perquè el govern municipal inclogui les seves propostes a les modificacions a l’Ordenança de Circulació. En declaracions als mitjans de comunicació, la presidenta dels comuns, Janet Sanz, ha recordat que ja en la seva etapa de govern BComú havia traslladat les seves consideracions a l’àrea de Mobilitat i “en aquesta nova etapa a l’oposició per nosaltres és important corregir la deriva elitista del govern Collboni, que també afecta a la mobilitat sostenible, ho hem vist amb el tramvia aquests dies i el darrer any i mig amb la bicicleta”. En aquest sentit, Sanz ha destacat que «si fa un any Collboni prohibia circular per diferents carrers de Ciutat Vella, però ell mateix se saltava aquesta norma, ara el que estem intentant és aconseguir que hi hagi una Ordenança de Circulació que posi en el centre el dret a moure’s en bicicleta amb garanties i dignitat com bé demana el moviment ciclista de la nostra ciutat i totes les entitats i persones usuàries de la bicicleta».
En concret, les propostes que pels comuns són claus que s’incorporin per poder donar suport a l’Ordenança de Circulació són: salvaguardar els carrils bici i que no s’hi pugui aparcar; el permís de circular per la vorera en el cas de bicicletes que portin un infant en cadireta o si el ciclista és menor de 14 anys, i també s’eliminarà la limitació de portar en remolc (cargo bikes) menors de fins a 7 anys. A més, Sanz ha destacat que en la lògica de protegir entorns especialment sensibles o vulnerables i com ja van fer els comuns amb el Protegim Escoles, tampoc no s’ha de poder aparcar motos en les voreres d’escoles, CAPs i hospitals.
“El que necessitem és que això sigui una prohibició a tota la ciutat, perquè té tot el sentit que allà estiguin les voreres alliberades, i que a més reduïm el pas de vehicles motoritzats que generen problemes a la salut pública, especialment a col·lectius com són les persones malaltes o els infants” ha insistit la líder dels comuns.
Sanz ha dit que “sembla que de moment el govern municipal està disposat a incorporar aquestes demandes” i que per tant podran arribar a un acord de cara a la comissió de la setmana vinent i, en aquest cas, el vot de BComú seria favorable.
Per acabar la líder dels comuns, que ha estat acompanyada pel regidor Guille López, ha assegurat: «Això és utilitzar la força de BComú per capgirar aquesta deriva elitista de Collboni que no posa en el centre la mobilitat sostenible, igual que hem fet amb el tramvia que també estem demanant que es completi de la manera més immediata possible durant aquest mandat, i forma part de la nostra estratègia de posar les persones, la mobilitat sostenible, aquesta ciutat habitable en el centre de les polítiques municipals».