Redacció •  Catalunya •  15/03/2025

Albiach: “Les nostres condicions per aprovar el suplement de crèdit són el cos d’inspectors, la unitat antidesnonaments i 850 M€ propis per habitatge”

  • La presidenta del grup parlamentari presenta les seves condicions per negociar el suplement de crèdit del Govern i retreu el “triomfalisme socialista” amb el funcionament del topall de preus en unes jornades en què els Comuns entomen la lluita per garantir l’accés a l’habitatge.
  • A més del debat col·lectiu per posar en comú diferents estratègies i solucions, els Comuns realitzaran una campanya de entrega de materials i actes temàtics sobre l’accés a l’habitatge arreu del territori.
Albiach: “Les nostres condicions per aprovar el suplement de crèdit són el cos d’inspectors, la unitat antidesnonaments i 850 M€ propis per habitatge”

Els Comuns han celebrat aquest dissabte al centre cívic Pepita Casanellas les seves Jornades sobre el dret a l’habitatge. Una trobada en què multitud de representants de l’espai a les diferents institucions i territoris han posat en comú propostes, estratègies i solucions per acabar amb l’especulació i garantir que les cases siguin un dret i no un ben de mercat. A l’acte, que ha comptat amb l’obertura de la Candela López i el tancament de Gemma Tarafa, han participat Jéssica Albiach, presidenta del grup parlamentari dels Comuns al Parlament; Gerardo Pisarello, portaveu de Catalunya en Comú i secretari primer de la Mesa del Congrés; Susanna Segovia, portaveu adjunta dels Comuns al Parlament, així com alcaldes i regidors de tota Catalunya.

Albiach ha posat en valor que la feina dels Comuns al Parlament està servint per “treballar perquè s’acabi la barra lliure de l’especulació i per ampliar el parc públic d’habitatge”, amb mesures com el règim sancionador, la mobilització de solars arreu del territori per construir 1200 habitatges protegits, doblar la taxa turística i convertir l’IPT en un veritable impost antiespeculació. Unes polítiques a les quals s’afegeix el desbloqueig al Congrés de la regulació dels lloguers de temporada mitjançant la modificació de la LAU.

La presidenta del grup parlamentari, però, no es conforma i posa les condicions dels Comuns per aprovar el suplement de crèdit de 4.000 milions d’euros: “Cal posar en marxa el cos d’inspectors per fer complir el règim sancionador, posar en marxa la unitat antidesnonaments, que la Generalitat destini com a mínim 850 milions d’euros anuals de recursos propis, no de crèdit, a polítiques d’habitatge”.

Albiach ha reconegut ser conscient que la tasca que tenen al davant és “immensa” a causa de les resistències generades, de vegades des del mateix PSC. “Ens continuem trobant amb un Partit Socialista que només s’atreveix amb els grans lobbies quan som nosaltres qui liderem aquestes polítiques”, ha etzibat abans de retreure els socialistes “el triomfalisme socialista en veure que el topall de preus dels lloguers funciona quan vam estar 10 anys perquè acceptessin aquesta regulació”. Albiach també ha criticat la decisió de l’Ajuntament de Barcelona de multiplicar per 10 la subvenció a la fira immobiliària The District. “Sembla una broma de mal gust, però no ho és: Collboni ha regalat 25.000€ públics a una fira internacional de l’especulació”.

A més del debat col·lectiu per posar en comú diferents estratègies i solucions, els Comuns realitzaran una campanya d’entrega de materials i un seguit d’actes temàtics sobre la garantia d’accés a l’habitatge arreu del territori. Concretament, es repartiran més 40.000 flyers, 1500 cartells i 6600 enganxines. Pel que fa als actes territorials, municipis com Salt, Viladecans, Cerdanyola, Mollet o els Pallaresos s’afegiran en les properes setmanes als ja realitzats a Barcelona, Sant Feliu, Sabadell o Blanes.


presupuestos /