Redacció •  Catalunya •  18/03/2025

Serra: “Collboni pretén subvencionar per la porta del darrere la gran fira d’especuladors The District”

El grup municipal de BComú presentarà un prec per retirar una subvenció d’uns 250.000 euros a la fira immobiliària The District. Els comuns també portaran una proposició per trobar solucions a la crisi de Rodalies i una altra per contenir el creixement turístic, ja que Junts, PP, VOX i PSC van votar a favor d’ampliar l’Aeroport.

Serra: “Collboni pretén subvencionar per la porta del darrere la gran fira d’especuladors The District”

Barcelona en Comú porta a les comissions de març un prec per exigir que el govern municipal retiri una subvenció de 250 mil euros a The District, una fira immobiliària que habitualment es reuneix cada any a Barcelona. “Entenem que subvencionar la fira de l’especulació és declarar la guerra no solament al moviment pel dret a l’habitatge sinó també als llogaters i llogateres que fem mans i mànigues per arribar a final de mes”, ha sentenciat el portaveu adjunt del grup municipal, Marc Serra.

A més, Barcelona en Comú posa sobre la taula la problemàtica endèmica i sistemàtica que pateixen els usuaris de les Rodalies de Catalunya, el transport públic més utilitzat a tot el país: uns 120 milions de passatgers l’any 2023, 130 milions incloent-hi els usuaris dels serveis regionals i de mitjana distància. Atès que aquesta xarxa és la principal opció de mobilitat per a les persones que necessiten traslladar-se diàriament entre Barcelona i les diferents corones metropolitanes, Barcelona en Comú presentarà un paquet d’accions per ajudar a solucionar els problemes d’aquesta infraestructura, conseqüència d’una manca d’inversions cròniques. Aquestes inclouen sol·licitar la incorporació de representants municipals a les taules bilaterals Generalitat – Estat i als òrgans de seguiment de les actuacions del Pla de Rodalies; presentar, per part de l’Enginyer en Cap i en el termini d’un mes, un informe de seguiment de les actuacions i inversions de millora de les infraestructures de transport públic de connexió amb Barcelona, prioritzant aquelles que poden resultar més conflictives i que impactin més en la millora de la xarxa; accelerar plans de millora dels serveis de transport públic en superfície de connexió amb Barcelona, especialment el tramvia i el servei d’autobusos interurbans; sol·licitar a l’Autoritat de Transport metropolità (ATM) l’estudi d’un increment de les bonificacions als títols de transport públic integrats de 2 a 6 zones per incentivar el seu ús en trajectes de connexió amb Barcelona, de cara a la desaparició de les aportacions extraordinàries de transport públic; presentar per part de l’Enginyer en Cap, d’aquí a 6 mesos, un informe expressant quina és per a l’Ajuntament de Barcelona la millor opció per la planificació futura del ferrocarril (metro, tramvia i tren), com podria ser un possible 3r túnel ferroviari, un nou túnel per Collserola o altres actuacions no planificades a l’actual Pla 2020 – 2030 i que s’hauran d’escometre a partir de l’any 2023. Per tot això, Serra ha criticat que “amb tota la polèmica de la xarxa de Rodalies, Collboni no ha fet cap mena de posicionament ni iniciativa. Demanem al govern municipal que es corresponsabilitzi de la situació de Rodalies i que la colideri amb qui té les competències. Demanem que no es desentengui de la situació.”

D’altra banda, Barcelona en Comú presentarà una proposició perquè Barcelona declari, formalment, que ha arribat al topall màxim d’absorció de turistes. En aquest sentit, la proposició demana a totes les administracions que, a l’hora de prendre qualsevol mesura que impacti en un increment de visitants a la ciutat, com pot ser l’ampliació de l’aeroport, es tingui en compte l’impacte integral sobre Barcelona, sobretot en aspectes socials, ambientals i econòmics. Així, doncs, Serra ha denunciat que “malgrat l’Ajuntament no té competències en l’aeroport, s’han destinat uns recursos per crear una comissió d’experts, s’ha elaborat un informe i s’està impulsant un projecte per a la seva ampliació. En canvi, en una altra infraestructura que utilitzen desenes de milers de barcelonins i habitants de l’àrea metropolitana de forma diària com és la xarxa de Rodalies, Collboni ni està ni se li espera.”

El PSC s’alia amb PP, Junts i VOX per ampliar l’Aeroport

En el darrer Plenari municipal, el govern de Collboni va votar favorablement una proposició presentada pel PP en què l’Ajuntament es posicionava a favor de l’ampliació de l’Aeroport. La iniciativa va comptar amb els vots positius de Junts, PP, VOX i del PSC, un posicionament que contrasta amb les declaracions del tinent d’Alcaldia Jordi Valls al diari Ara el maig de 2024 en què afirmava que Barcelona havia arribat límit de turistes. “Si amb 26 milions de visitants l’any ja estem saturats, amb l’ampliació de l’aeroport, que comportarà uns 70 milions de visitants, no em vull imaginar com estarà el centre de la ciutat”, ha conclòs Serra.


comuns /