26 d’octubre concentració tallant carril bus Travessera de Gràcia
No als carrils bus en sentit contrari a la resta de la circulació
Des de CGT a autobusos de TMB fem una crida als veïns i veïnes de la zona i als pares i mares de l'escola Infant Jesús, a participar en la nostre concentració
Un dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona 2013-2018, aprovat per l’ajuntament, és reduir l’accidentalitat associada a la mobilitat, un pla que ha de desenvolupar les directives europees que busquen aquests mateixos objectius.
No sembla lògic que si el que es pretén és reduir els accidents, i també reduir el nombre de víctimes mortals, sigui el propi Ajuntament de Barcelona, a través del Gerent de Mobilitat i infraestructures, Manuel Valdés, el que, no només mantingui els carrils bus en sentit contrari de la resta de la calçada ja existents, si no que a més els augmenti, com és el cas de l’instal·lat a Travessera de Gràcia des de Balmes a Calvet.
Només en aquest carril bus, inaugurat malgrat l’oposició dels veïns i de l’AMPA de l’escola Infant Jesús, que van arribar a recollir signatures contra la seva instal·lació, s’han produït, des de la seva inauguració, 7 accidents sent el més greu el que va ocórrer el passat 13 de juliol sobre les cinc de la tarda. Un autobús de la línia D-40 va atropellar a un vianant que va envair el carril bus mirant al costat contrari just quan passava el bus. A més del vianant i a causa de la frenada que va haver de donar el conductor, dotze passatgers també van resultar ferits.
Si sumen les persones que han sofert algun tipus de lesió en el tram de Travessera que va des de Balmes a Calvet la xifra és esgarrifosa; 1 motorista, 1 ciclista, 2 vianants (un molt greu) 1 conductor/bus i 23 passatgers.
Ja són molts els accidents que s’han produït en aquest tipus de carrils bus. Vianants, passatgers i conductors d’autobusos patim un risc innecessari que tindria fàcil solució i que no és una altra que traslladar els carrils bus que vagin en sentit contrari a la circulació.
Naturalment tothom, veïns i conductors de bus sempre hem estat a favor del transport públic, del seu desenvolupament i de la seva millora, i és obvi que això passa per augmentar els quilòmetres de carrils bus existents a la nostra ciutat, però això cal fer-ho amb cap i tenint en compte, com indica la Comunitat europea, la seguretat de tots els usuaris de la via pública, vianants inclosos
Per acabar amb aquesta situació i evitar possibles accidents i reduir l’estrès amb el qual hem de treballar els conductors, des de CGT en autobusos de TMBuna representació plantilla de bus es concentrarà el dimecres 26 de setembre a les 09.00 hores tallant el carril bus a l’alçada de Travessera de Gràcia/Balmes per exigir a l’ajuntament que elimini aquests carrils.
Fem una crida als veïns i veïnes de la zona i als pares i mares de l’escola Infant Jesús, a participar en la nostre concentració
RESUM D’ACCIDENTS AL CARRIL BUS DE TRAVESSERA DE GRÀCIA
23/11/17 | Trav./Tusset | Un vianant envaeix el carril bus obligant al conductor a fer una frenada, quatre passatgers sofreixen lesions. |
04/01/18 | Travessera | Un vianant envaeix el carril bus obligant al conductor a fer una frenada, dos passatgers sofreixen lesionis |
17/01/18 | Trav./Tusset | Vianant es creua quan passa l’autobús, el conductor pot esquivar-ho però li dóna un copamb el lateral del bus |
02/03/18 | Travessera | Un motorista es creua quan passa el bus. El motorista, quatre passatgers i el conductor del bus resulten lesionats |
20/04/18 | Trav./ Alfons XII | Un ciclista envaeix el carril bus quan passa el bus copejant-se amb el mateix. El ciclista resulta lesionat |
13/07/18 | Trav,/Aribau | Un vianant envaeix, corrent, el carril bus. El conductor malgrat que clava el bus no pot evitar atropellar, a més. a conseqüència de la frenada 12 passatgers sofreixen lesions |