Redacció •  Catalunya •  08/05/2019

Ada Colau proposa implantar la velocitat màxima a 30 km/h a tres quartes parts de la ciutat per reduir la sinistralitat

“La lluita per la justícia ambiental és una lluita per la justícia social, el canvi climàtic augmenta les desigualtats. El 20% dels viatges són en transport privat però ocupen el 60% de l’espai, volem recuperar l’espai pels trajectes a peu i el transport públic.”, ha assenyalat Badia.

Ada Colau proposa implantar la velocitat màxima a 30 km/h a tres quartes parts de la ciutat per reduir la sinistralitat

Barcelona, 08.05.19

La candidata a l’alcaldia de Barcelona per Barcelona en Comú, Ada Colau, ha proposat reduir la velocitat urbana a 30 km/h en un 75% de la xarxa viària, ampliant aquest límit a vies principals com Gran de Gràcia, Creu Coberta, Bruc, Diputació o Gran de Sant Andreu.

Colau ho ha explicat en un contacte informatiu al barri d’Horta, on ha dit que “reduir la velocitat és clau per reduir la mortalitat. Volem que Barcelona sigui una ciutat amb víctimes zero, no volem normalitzar que hi hagi accidents de trànsit.”

Ada Colau i Eloi Badia, número set de la llista de Barcelona en Comú, també han plantejat la reconfiguració del sistema de semàfors, recuperar les voreres baixant les motos a la calçada, i guanyar els xamfrans davant d’espais de gran afluència com escoles, biblioteques o centres de salut per protegir els seus usuaris de la contaminació.

“La lluita per la justícia ambiental és una lluita per la justícia social, el canvi climàtic augmenta les desigualtats. El 20% dels viatges són en transport privat però ocupen el 60% de l’espai, volem recuperar l’espai pels trajectes a peu i el transport públic.”, ha assenyalat Badia.

Es canviaran els temps dels semàfors perquè els vianants hagin d’esperar menys per creuar i no ho hagin de fer ràpid. Amb aquesta reconfiguració dels semàfors “no anirem més lents sinó més segurs”, ha dit Badia “i donarem prioritat a vianants i al transport públic”

Pel que fa a l’espai ocupat per motos i bicicletes a les voreres, Barcelona en Comú aposta per baixar les motos i les bicicletes a les calçades amb 50.000 aparcaments de bicicleta, un 50% més i plantejar alternatives d’aparcaments segurs de bicicletes i motos aprofitant els 14.000 locals buits que hi ha a Barcelona.

Per últim, s’ha anunciat un pla d’ombra per crear comfort tèrmic per fer refugis climàtics a la via pública davant de l’augment de les onades de calor.

 


Ada Colau /  Barcelona en Comú /