Redacció •  Catalunya •  17/12/2019

CGT Barcelona en Defensa del Transport Públic, Eficient i Gratuït

La desaparició i conversió en T-Casual de la targeta T-10, la més habitual en ús, representa un atac a les classes populars i més vulnerables: s'elimina el compartir abonament, just en aquest període de crisi endèmica i de precarització laboral salvatge. Una despesa de 40 € mensuals de cop és inviable per a moltes persones. La improvisació de la T-Familiar (8 viatges a 10€ amb durada d’un mes) no és solució: encareix el bitllet i la limitació temporal és d’una perversió injusta.

CGT Barcelona en Defensa del Transport Públic, Eficient i Gratuït

El govern municipal, amb l’anunci de les noves tarifes de transport públic, està demostrant que no governa per al poble ni amb l’objectiu de reduir la contaminació i fer front a l’emergència climàtica. Sembla que les tarifes baixin de preu, però en realitat és una aposta per un transport gestionat sota un prisma economicista, privatitzador i mercantilista.

Altre que promoure el transport públic, sembla que volen fomentar l’ús del vehicle privat, a més d’implementar una visió empresarial i de recerca de benefici econòmic pels obscurs entramats de l’ATM i de TMB, altre que destinar recursos per un transport públic eficient i a preus assequibles.

La desaparició i conversió en T-Casual de la targeta T-10, la més habitual en ús, representa un atac a les classes populars i més vulnerables: s’elimina el compartir abonament, just en aquest període de crisi endèmica i de precarització laboral salvatge. Una despesa de 40 € mensuals de cop és inviable per a moltes persones. La improvisació de la T-Familiar (8 viatges a 10€ amb durada d’un mes) no és solució: encareix el bitllet i la limitació temporal és d’una perversió injusta.

La diversificació de mitjans de transports sostenibles/compartits (bicicletes, patinets…) no impedeix que se segueixi utilitzant el transport públic. Per tant, es penalitza econòmicament l’ús combinat de transports alternatius.

També es penalitza a les usuàries habituals que no fan més de 35 viatges al mes, quantitat que rentabilitza la T-Usual: molta gent treballa caps de setmana, o menys de 5 dies a la setmana, o simplement combina l’activitat física com caminar, bicicleta o altres mitjans de transport amb el servei de transport públic. La ciutadania de Barcelona i Àrea metropolitana ja paguem impostos per finançar aquests serveis i no hem de ser tractats com a turistes.

D’altra banda, l’aposta i gran inversió de diners públics en la futura targeta de plàstic, T-Mobilitat, oculta el negoci en la seva gestió d’una entitat bancària, la mateixa que desnona famílies cada dia, que fomenta la cultura de la guerra invertint en empreses d’armament, tot el contrari de l’Economia Social i Solidària que l’Ajuntament diu defensar. La implantació del sistema que acompanya la T-Mobilitat suposa la privatització de la venda de tiquets i de les màquines expenedores. «Abertis i La Caixa s’emportaran una bona comissió cada vegada que es validi un bitllet»

EXIGIM:

.- MANTENIR LA T-10 al preu i característiques actuals (multipersonal) o

.- UNA TARGETA QUE PROTEGEIXI ELS DRETS dels habitants de l’Àrea Metropolitana

.- NO A LA POSADA EN FUNCIONAMENT DE LA T-Casual

.- NO AL BENEFICI PRIVAT que representa la T-MOBILITAT

Aquest canvi de tarifes encobreix una pujada inacceptable de preus per a la majoria de la població, la que pateix les retallades en serveis bàsics, la precarització de condicions laborals i la pèrdua de poder adquisitiu.

CGT Barcelona ens oposem a aquest canvi tarifari i exigim un transport públic per a tot@s a preus assequibles. I amb un objectiu final: transport públic gratuït i eficient.

CGT Barcelona en Defensa del Transporte Público, Eficiente y Gratuito

El gobierno municipal, con el anuncio de las nuevas tarifas de transporte público, está demostrando que no gobierna para el pueblo ni con el objetivo de reducir la contaminación y hacer frente a la emergencia climática. Parece que las tarifas bajen de precio, pero en realidad es una apuesta por un transporte gestionado bajo un prisma economicista, privatizador y mercantilista.

Otro que promover el transporte público, parece que quieren fomentar el uso del vehículo privado, además de implementar una visión empresarial y de investigación de beneficio económico por los oscuros entramados de la ATM y de TMB, otro que destinar recursos para un transporte público eficiente ya precios asequibles.

La desaparición y conversión en T-Casual de la T-10, la más habitual en uso, representa un ataque a las clases populares y más vulnerables: se elimina el compartir abono, justo en este periodo de crisis endémica y de precarización laboral salvaje. Un gasto de 40 € mensuales de golpe es inviable para muchas personas.

La improvisación de la T-Familiar (8 viajes a 10 € con duración de un mes) no es solución: encarece el billete y la limitación temporal es de una perversión injusta.

La diversificación de medios de transportes sostenibles /compartidos (bicicletas, patinetes …) no impide que se siga utilizando el transporte público. Por lo tanto, se penaliza económicamente el uso combinado de transportes alternativos.

También se penaliza a las usuarias habituales que no hacen más de 35 viajes al mes, cantidad que rentabiliza la T-Usual: mucha gente trabaja fines de semana, o menos de 5 días a la semana, o simplemente combina la actividad física como caminar , bicicleta u otros medios de transporte con el servicio de transporte público. La ciudadanía de Barcelona y Área metropolitana ya pagamos impuestos para financiar estos servicios y no debemos ser tratados como turistas.

Por otra parte, la apuesta y gran inversión de dinero público en la futura tarjeta de plástico, T-Movilidad, oculta el negocio en su gestión de una entidad bancaria, la misma que desahucia familias cada día, que fomenta la cultura de la guerra invirtiendo en empresas de armamento, todo lo contrario de la Economía Social y Solidaria que el Ajuntament dice defender. La implantación del sistema que acompaña la T-Movilidad supone la privatización de la venta de tickets y de las máquinas expendedoras. «Abertis y La Caixa se llevarán una buena comisión cada vez que se valide un billete»

EXIGIMOS:

.- MANTENER LA T-10 al precio y características actuales (multipersonal) o

.- UNA TARJETA QUE PROTEJA LOS DERECHOS de los habitantes del Área Metropolitana

.- NO A LA PUESTA EN FUNCIONAMIENTO DE LA T-Casual

.- NO AL BENEFICIO PRIVADO que representa la T-MOVILIDAD

Este cambio de tarifas encubre una subida inaceptable de precios para la mayoría de la población, la que sufre los recortes en servicios básicos, la precarización de condiciones laborales y la pérdida de poder adquisitivo.

CGT Barcelona nos oponemos a este cambio tarifario y exigimos un transporte público para tod@s a precios asequibles. Y con un objetivo final: transporte público gratuito y eficiente.


CGT Barcelona /  transporte público /