Redacción •  Catalunya •  26/11/2016

En Comú Podem demana al nou fiscal general de l’estat que ajudi a desfer la judicialització del procés catalá

El diputat d’En Comú Podem i portaveu de la Comissió de Justícia del Congrés, Jaume Moya, ha demanat avui al nou Fiscal General de l’Estat, José Manuel Maza, que “ajudi a desfer la judicialització del procés català”.

A més, Moya ha exigit al nou Fiscal que “no es torni a repetir el paper que va tenir la Fiscalia amb el 9N”, ja que els fiscals de Catalunya no consideraven que el procés participatiu fos un delicte ni que les persones que ho van organitzar mereixessin un càstig penal i des del Govern espanyol es va pressionar a l’antic fiscal que, en un principi, també considerava que no hi havia delicte.

Durant la seva intervenció, Jaume Moya ha explicat que des del Grup Confederal Units Podem – En Comú Podem – En Marea va demanar la votació del candidat a Fiscal General de l’Estat i va ser la Mesa de portaveus qui va interpretar que no podia ser d’aquesta manera.

Així, Moya ha anuniat que demanarà al Ministre de Justícia que exposi els criteris que l’han dut al Govern d’Espanya a concloure la idoneïtat del sr. José Manuel Maza. En aquest sentit, el diputat d’En Comú Podem ha detallat a la Comissió de Justícia que quan el nou Fiscal General de l’Estat era magistrat del Tribunal Suprem un col·lectiu de juristes de prestigi van qüestionar les seves dedicacions professionals extrajudicials.

El portaveu del grup confederal ha demanat a José Manuel Maza com farà per garantir la independència de la Fiscalia després que el ministre de Justícia assegurés que la Fiscalia “no és independent i pot rebre instruccions escrites del Govern”.

Per altra banda, Moya ha exigit al nou Fiscal que expliqués quines seran les mesures que pensa adoptar per fer front a la preocupant situació de les víctimes de violència masclista; quina serà la seva postura davant el tracte que reben les persones internes dels CIEs i les persones que demanen refugi o protecció internacional, i per la llibertat sindical i de manifestació després de la implantació de la Llei Mordaza, el dret d’opció lingüística de la ciutadania davant la Justícia o la prevenció de la sinistralitat laboral.

Finalment, Jaume Moya ha instat a José Manuel Maza a “no deixar d’intentar en fer de la Fiscalia un instrument per la defensa dels drets i llibertats de la ciutadania, el que es tradueix en ser una garantia per la qualitat de la nostra democràcia”.

Español;

EN COMÚ PODEM PIDE AL NUEVO FISCAL GENERAL DEL ESTADO QUE AYUDE A DESHACER LA JUDICIALIZACIÓN DEL PROCESO CATALÁN

Jaume Moya, portavoz de la Comisión de Justicia, ha exigido que no se vuelva a repetir el papel que tuvo la Fiscalía en el proceso participativo del 9N

El diputado de En Comú Podem y portavoz de la Comisión de Justicia en el Congreso, Jaume Moya, ha pedido hoy al nuevo Fiscal General del Estado, José Manuel Maza, que “ayude a deshacer la judicialización del proceso catalán”. Además, Moya ha exigido al nuevo Fiscal que “no se vuelva a repetir el papel que tuvo la Fiscalía con el 9N”, puesto que los fiscales de Cataluña no consideraban que el proceso participativo fuera un delito ni que las personas que lo organizaron merecieran un castigo penal y desde el Gobierno español se presionó al antiguo fiscal que en un principio consideraba que no había delito.

Durante su intervención, Jaume Moya ha explicado que desde el Grupo Confederal Unidos Podemos – En Comú Podem – En Marea pidió la votación del candidato a Fiscal General del Estado, teniendo en cuenta los criterios y currículum de los candidatos y fue Mesa de portavoces quién interpretó que no podía ser de este modo.

Así, Moya ha anunciado que pedirá explicaciones al Ministro de Justicia sobre criterios ha tenido en cuenta el Gobierno para considerar que era el candidato idóneo. El diputado de En Comú Podem ha detallado a la Comisión de Justicia que cuando el nuevo Fiscal General del Estado era magistrado del Tribunal Supremo la fiscalía anticorrupción cuestionó sus actividades profesionales extrajudiciales.

El portavoz del grupo confederal ha pedido al nuevo Fiscal qué hará para garantizar la independencia de la Fiscalía después de que el ministro de Justicia asegurara que dicho órgano judical “no es independiente y puede recibir instrucciones escritas del Gobierno”.

Por otro lado, Moya ha exigido a Maza que explicara cuáles serán las medidas que piensa adoptar para hacer frente a la preocupante situación de las víctimas de violencia machista; cuál será su postura ante el trato que reciben las personas internas de los CIEs y las personas que piden refugio o protección internacional; qué hará por la libertad sindical y de manifestación después de la implantación de la Ley Mordaza y el derecho de la opción lingüística de la ciudadanía en la Justicia.

Finalmente, Jaume Moya ha instado a José Manuel Maza a “no dejar de intentar hacer de la Fiscalía un instrumento para la defensa de los derechos y libertades de la ciudadanía, lo que se traduce al ser una garantía por la calidad de nuestra democracia”.


En Comú Podem /