Redacció •  País Valencià •  05/09/2024

Compromís corrobora que este curs serà el de la consolidació de les retallades, la paralització de construcció de centres i la marginació de l’escola pública

Gerard Fullana: “La demagògia i la ideologia reaccionària són els grans pilars que sostenen el model educatiu del Govern de Mazón, envernissades de dades esbiaixades i mentides escandaloses”. Menys professorat que el previst, menys centres educatius nous, l’eliminació dels estudis de Medicina a la UA i l’abandonament de models com els instituts-escola marquen l’inici de curs escolar per a Compromís.

 

Compromís corrobora que este curs serà el de la consolidació de les retallades, la paralització de construcció de centres i la marginació de l’escola pública

El portaveu d’Educació de Compromís a Les Corts, Gerard Fullana, ha valorat les xifres d’inici de curs escolar oferides pel conseller Rovira en Diputació Permanent de Les Corts.

“La demagògia i la ideologia reaccionària són els grans pilars que sostenen el model educatiu del Govern de Mazón, envernissades de dades esbiaixades i mentides escandaloses”, ha dit Fullana i ha continuat, “només un exemple, el conseller Rovira s’ompli la boca de que va a construir quatre centres d’Educació Especial en quatre poblacions de diferent signe polític. Quatre centres que estaven ja tramitats pel Govern de Botànic i amb els fons econòmics assignats. No són mèrits propis seus, és una obligació que no està acomplint en centenars de molts altres casos”, ha dit Gerard Fullana.

“Un conseller que fa un discurs a la defensiva contínuament, no és apte per ocupar el lloc de responsabilitat que ocupa i no ho és tampoc respecte a decisions partidistes i inquisitorials com haver paralitzat la implantació del Grau de Medicina en la Universitat d’Alacant i haver-la marginat sense escrúpols. Sumem una raó més a la necessària dimissió del pitjor conseller d’Educació de la nostra història”, ha destacat el portaveu d’Educació de Compromís.

Infraestructures escolars

El portaveu d’Educació de Compromís ha comparat la paralització i la ralentització en construcció d’escoles i instituts públics amb “un cotxe que està perdent molta gasolina”.

D’una banda, “la baixada en l’execució d’obres és evident” i Fullana ha recordat que “en juliol de 2024 s’han executat 20 milions d’euros menys que en juliol de 2023. Així mateix ha comparat els centres educatius nous que obrien portes a setembre des de fa tres cursos, “a setembre de 2022 van obrir les portes el primer dia de classe 10 centres educatius nous, a setembre de 2023 en van ser 13, tots preparats pel Botànic, i este curs, el que ha gestionat el PP, en són 5. La frenada es evident”.

Retallada en professorat

El diputat de Compromís ha explicitat que “seguint l’impuls de professorat al sistema educatiu valencià que va emprendre el Botànic no haurien de ser 82.180 els docents que tenim, haurien d’haver sigut mínim 83.647. Eixe suposat augment de mig miler de docents al qual se refereix Rovira, deixa molt que desitjar, ja que primer eren mil i ara ja no”.

Cal recordar que el conseller Rovira va retirar els acords de plantilles als quals va arribar el Govern del Botànic de forma unànime amb tots els sindicats i que preveia per a este curs l’augment de 2.000 mestres i professorat més. A esta retallada s’ha sumat la reducció de mestres en Infantil i Primària per l’eliminació de més de 200 unitats a les escoles públiques, també la reducció de professorat als instituts per haver eliminat la codocència i les coordinacions d’àmbits, la reducció de professorat als conservatoris i també a les EOI.

Tancament de tots els institut-escola públics

“En ple procés d’admissió, el senyor Rovira va prendre la decisió unilateral de fulminar els instituts-escola públics, set centres d’esta modalitat repartits per tot el País Valencià que abastaven els ensenyaments des d’Infantil fins a l’ESO”, ha comentat Gerard Fullana.

Esta modalitat de centres “estava en expansió amb el Botànic” i atenien a tres tipologies i necessitats. En molts casos servien per a combatre el fracàs escolar en contextos d’alumnes amb situacions d’extrema vulnerabilitat socioeconòmica i, en molts altres, per a potenciar un bon servei educatiu en zones de  lluita contra el despoblament o facilitaven que hi haguera oferta d’ESO en poblacions on no hi ha per evitar que l’alumnat es traslladara a altres poblacions.”

“Mentre desmantella els instituts escola públics, Rovira continua mantenint els concerts en centres privats que ofereixen Primària i ESO sense cap problema. La vara de mesurar d’este conseller és clara: potenciar instituts escola en la concertada i destruir els de la pública”, ha conclòs Fullana.  


recortes /