CNT Barcelona: «Iniciem conflicte al 061/Salut Respon»
- CNT Barcelona y la Sección Sindical 061 presentan un escrito ante la situación de precariedad y vulneración de derechos laborales de la empresa subcontratada actual Ferrovial Servicios S.
A.
La sección sindical se creó el pasado julio 2021 por la presión y las condiciones laborales que sufren sus trabajadores y trabajadora
Asimismo, el pasado viernes 14 de enero, se hizo el primer reparto de octavillas frente a la Central de Coordinació Sanitària (CECOS) de Hospitalet con el objetivo de informar las compañeras sobre el inicio del conflicto sindical con Ferrovial.
—
La secció sindical es va crear al juliol 2021 per la pressió i condicions laborals que pateixen els seus treballadors i treballadores com a servei essencial en aquests temps de pandèmia i contínues onades de COVID-19. L’empresa Ferrovial va negar des d’el principi qualsevol mostra de diàleg que els treballedors han volgut iniciar per arribar a un acord. Així doncs, la Secció Sindical 061 inicia un conflicte a l’espera que l’empresa s’assegui a parlar.
El passat divendres 14 de gener, es va fer el primer repartiment d’octavetes davant la Central de Coordinació Sanitària (CECOS) d’Hospitalet amb l’objectiu d’informar les companyes sobre l’inici del conflicte sindical amb Ferrovial.
—
Iniciem conflicte al 061/Salut Respon
Al juliol de 2021 vam crear la Secció Sindical de la CNT al servei 061/Salut Respon – Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), actualment subcontractat a Ferrovial Servicios S.A.
La pandèmia ha demostrat, un cop més, que som un servei essencial. A cada onada de contagis de la Covid-19 ens hi deixem la pell i assumim setmanes continuades de sobrecàrrega de feina, pagant-ho amb el desgast de la nostra salut física i mental.
I què rebem a canvi? La política habitual de l’empresa consisteix en la rotació constant de personal, el menyspreu cap a la nostra feina i la permanent amenaça d’acomiadament a causa la contractació fraudulenta. Si no, quin sentit té que treballem sota el conveni de contact center (telemarketing)? Sense nosaltres, el SEM no funciona. Pensa en qui t’atén la trucada, qui concreta on ets, qui identifica les teves necessitats, qui et traspassa amb personal sanitari i qui t’envia una ambulància quan la situació ho requereix.
És evident que aquest model de negoci permet maximitzar els beneficis, ignorant que som un servei essencial on hi ha vides que depenen directament de la nostra feina. Els impostos han de servir per oferir serveis públics de màxima qualitat, per això creiem que l’única solució és la internalització del servei i que sigui gestionat directament pel Sistema d’Emergències Mèdiques.
Des del primer moment hem apostat per la via del diàleg, per tant, li vam sol·licitar una reunió a Ferrovial amb l’objectiu d’exposar les nostres reivindicacions i arribar a un
acord. La resposta va ser negativa apel·lant a què no tenim dret a reunió perquè no formem part del comitè d’empresa, però des d’aquí els recordem que no és obligatori formar-ne part per a poder reunir-nos i ser reconeguts/des. Posteriorment, li vam proposar una reunió al SEM, però directament no vam obtenir resposta.
Des de llavors, l’empresa ha ignorat totes les nostres comunicacions i ens ha deixat clar que rebutja la via del diàleg i l’acord, per tant, ens veiem amb l’obligació d’iniciar un conflicte sindical.