Redacció •  Catalunya •  23/04/2025

Cid: “El Consell de Garanties Estatutàries ha avalat l’impost antiespeculació per grans tenidors i per la compra d’edificis sencers”

  • El portaveu dels Comuns insta Junts a “deixar de ser el braç de fusta de Foment, dels fons voltor i dels grans tenidors i posar-se al costat de la gent», i critica la posició dels juntaires respecte al padró.
Cid: “El Consell de Garanties Estatutàries ha avalat l’impost antiespeculació per grans tenidors i per la compra d’edificis sencers”

El portaveu del grup parlamentari dels Comuns al Parlament, David Cid, ha parlat en roda de premsa sobre els dictàmens del CGE. “El Consell de Garanties Estatutàries va avalar les nostres mesures de fiscalitat i d’urgència en matèria d’habitatge”, ha indicat Cid, qui ha especificat que es tracta d’un ‘triple aval’: “Estima adequada la urgència per regular el mercat de l’habitatge amb l’impost contra l’especulació, en segon lloc, la via del decret llei i, en tercer lloc, la seva constitucionalitat”.

Cid ha celebrat l’aval de l’ens per pujar al 20% de l’impost de transmissions patrimonials als grans tenidors i per la compra d’edificis sencers i ha exigit a Junts “deixar de ser el braç de fusta de Foment, dels fons voltor i dels grans tenidors i posar-se al costat de la gent”. Pel que fa a la taxa turística, el portaveu ha reafirmat que es pot resoldre la consideració del CGE tramitant el decret com a projecte de llei.

Sobre la negociació amb el Govern al voltant dels suplements de crèdit, Cid ha demanat a l’executiu a ‘accelerar’: “Cal tirar endavant amb urgència els suplements de crèdit per disposar els recursos necessaris per fer front a la crisi de l’habitatge a Catalunya, i per avançar en mesures concretes en sanitat, educació o renovables”. El diputat ha sentenciat citant a Johan Cruyff: “Els diners han d’estar al camp i no al banc”.

Finalment, el portaveu dels Comuns ha volgut valorar les declaracions del secretari general de Junts sobre el padró. “Ja n’hi ha prou que Junts faci el joc a Aliança Catalana dificultant l’accés al padró”, ha expressat. I és que per a Cid, “qui viu i treballa a Catalunya té dret a estar empadronat”, perquè “és fonamental perquè l’educació i la sanitat arribin al conjunt dels ciutadans i ciutadanes del nostre país”.


comuns /