Redacció •  Catalunya •  29/10/2024

Ada Colau i Jaume Asens arriben a Palestina amb una delegació internacional per exigir l’embargament total d’armes de la UE a Israel

L’alcaldessa de Barcelona 2015-2023 i l’eurodiputat dels Comuns i membre de la Comissió de Palestina formen part d’una missió internacional d’emergència per observar les violacions sistemàtiques de les lleis internacionals i demanar la fi del genocidi.

Ada Colau i Jaume Asens arriben a Palestina amb una delegació internacional per exigir l’embargament total d’armes de la UE a Israel

L’alcaldessa de Barcelona 2015-2023, Ada Colau, i l’eurodiputat dels Comuns i membre de la Comissió de Palestina, Jaume Asens, han aconseguit accedir avui a territori palestí integrant una delegació internacional coordinada per la Internacional Progressista, the National Lawyers Guild of the United States i l’Associació Internacional d’Advocats Democràtics. A més de Colau i Asens, la missió compta amb experts legals, defensors dels drets humans i altres representants parlamentaris, com Marc Botenga.

La presència d’almenys dos eurodiputats dota d’immunitat diplomàtica a una delegació que ha arribat a Cisjordània i té com a objectiu denunciar les sistemàtiques vulneracions de drets humans, així com exigir el total i immediat embargament d’armes per part de la Unió Europea i els Estats Units a Israel, per tal que es pugui aturar de manera efectiva l’apartheid i el genocidi en curs. L’apartheid, la colonització i el genocidi perpetuat per l’estat d’Israel contra el poble palestí posa en perill el dret internacional i la seguretat de tot el món. Per això, des de la missió d’emergència s’exigeix la màxima implicació de la comunitat internacional, també desplaçant-se sobre el terreny per posicionar-se en contra de les contínues vulneracions dels drets i a favor d’un alto el foc definitiu.


Ada Colau /