No día mundial dos ríos denuncian os graves impactos da minaría sobre os ríos galegos
- No Día Mundial de Acción na Defensa dos Ríos, Ecoloxistas en Acción xunto con Amigos da Terra, Enxeñería sen Fronteiras, Plataforma veciñal Mina Touro O Pino Non, Fundación Montescola, Vida e ría ou minaría?, BerXallas, Plataforma SOS Suído, Plataforma en defensa da Ría de Arousa, Cornado Mina Non, Beseño Mina Non e veciñas e veciños afectados pola canteira “As Viñas” denuncian o lamentable estado de moitos ríos galegos polos impacto gravísimo da minaría.
- As organizacións ecoloxistas e veciñais denuncian que Augas de Galicia e a Dirección xeral de Recursos Naturais, a pesar de ser coñecedores desta situación, manteñen unha total inacción fronte a contaminación causada polas explotacións mineiras.
No Día Mundial de Acción na Defensa dos Ríos, as organizacións sinaladas denuncian o grave impacto ambiental que sofren as masas de auga afectadas por explotacións mineiras. O Rego do Lourido, o Río Seixo de Landoi, o Rego da Braña Ancha, o Río Brandelos, o Río Portapego, o Río Lañas, o Río Pucheiras, o Río do Burgo, o Río Xuvia, o Río Pesqueira son algúns dos ríos ameazados por explotacións extractivistas como minas de Landoi, no Vicedo, a mina de Varilongo, en Santa Comba, a mina de Viñas nas Somozas, a mina de Touro ou a mina de San Finx.
Denuncian tamén que a administración galega agocha o estado real destas masas de auga coa localización das Estacións do Programa de Control Operativo, xa que moitas delas están colocadas a moita distancia do foco de contaminación. Ademáis, a ausencia total de inspeccións e sancións, non permiten realizar un control axeitado da contaminación procedente de explotacións mineiras, como acontece nos ámbitos de afectación da Mina de Touro, a de Varilongo ou a de San Finx.
As organizacións ecoloxistas e veciñais sinalan as deficiencias graves tanto na normativa aplicada como no programa de medidas para mellorar as condicións de explotación e ó mantemento dos aproveitamentos mineiros. A isto súmanse os constantes atrancos que pon a administración galega para a participación das organizacións ecoloxistas e veciñais nas medidas de protección que poderían axudar á conservación das masas de auga no noso país.
Reclaman un xiro de 180º nas políticas ambientais da Xunta para facer fronte a esta enorme ameaza ambiental para ríos, regatos e mesmo o litoral e as ricas rías galegas. Unhas masas de auga que día tras día sofren continuos episodios de drenaxe ácida de mina e filtración de lixiviados das explotacións mineiras.
14 de marzo Día Mundial de Acción en la Defensa de los Ríos
En el día mundial de los ríos denuncian los graves impactos de la minería sobre los ríos gallegos
- En el Día Mundial de Acción en la Defensa de los Ríos, Ecoloxistas en Acción junto con Amigos da Terra, Enxeñería sen Fronteiras, Plataforma veciñal Mina Touro O Pino Non, Fundación Montescola, Vida e ría ou minaría?, BerXallas, Plataforma SOS Suído, Plataforma na defensa da Ría de Arousa, Cornado Mina Non, Beseño Mina Non y vecinas y vecinos afectados por la cantera “As Viñas” denuncian el lamentable estado de muchos ríos gallegos por los impacto gravísimo de la minería.
- Las organizaciones ecologistas y vecinales denuncian que Augas de Galicia y la Dirección general de Recursos Naturales, a pesar de ser conocedores de esta situación, mantienen una total inacción frente a la contaminación causada por las explotaciones mineras.
En el Día Mundial de Acción en la Defensa de los Ríos, las organizaciones señaladas denuncian el grave impacto ambiental que sufren las masas de agua afectadas por explotaciones mineras.
El Arroyo del Lourido, el Río Seixo de Landoi, el Arroyo de la Braña Ancha, el Río Brandelos, el Río Portapego, el Río Lañas, el Río Pucheiras, el Río del Burgo, el Río Xuvia, el Río Pesquería son algunos de los ríos amenazados por explotaciones extractivistas como minas de Landoi, en el Vicedo, la mina de Varilongo, en Santa Comba, la mina de Venías en las Somozas, la mina de Touro o la mina de Sano Finx.
Denuncian también que la administración gallega esconde el estado real de estas masas de agua con la localización de las Estaciones del Programa de Control Operativo, ya que muchas de ellas están colocadas la mucha distancia del foco de contaminación. Además, la ausencia total de inspecciones y sanciones, no permiten realizar un control acomodado de la contaminación procedente de explotaciones mineras, como acontece en los ámbitos de afectación de la Mina de Touro, la de Varilongo o la de Sano Finx.
Las organizaciones ecologistas y vecinales señalan las deficiencias graves tanto en la normativa aplicada cómo en el programa de medidas para mejorar las condiciones de explotación y al mantenimiento de los aprovechamientos mineros. A esto se suman los constantes atrancos que pone la administración gallega para la participación de las organizaciones ecologistas y vecinales en las medidas de protección que podrían ayudar a la conservación de las masas de agua en nuestro país.
Reclaman un giro de 180º en las políticas ambientales de la Xunta para hacer frente a esta enorme amenaza ambiental para ríos, riachuelos y mismo el litoral y las ricas rías gallegas. Unas masas de agua que día tras día sufren continuos episodios de drenaje ácido de mina y filtración de lixiviados de las explotaciones mineras.