Redacció •  Catalunya •  19/02/2025

Cid: «Junts ha de decidir si està al costat dels i les llogateres o de qui vol fer negoci amb l’habitatge”

El portaveu demana al Govern “més Rodalies i menys parlar de l’aeroport” i insta els juntaires a, si no tenen propostes per abordar la crisi, “apartar-se i deixar treballar als qui volem posar límits” als especuladors.

Cid: «Junts ha de decidir si està al costat dels i les llogateres o de qui vol fer negoci amb l’habitatge”

El portaveu dels Comuns al Parlament de Catalunya, David Cid, ha comparegut avui en roda de premsa des del faristol del Parlament. Cid s’ha mostrat molt contundent amb Junts arran de les seves darreres propostes en matèria d’habitatge: «Junts ha de decidir si està al costat dels i les llogateres o de qui vol fer negoci amb l’habitatge”.

El portaveu considera que s’ha de decidir “si el problema central de l’habitatge són els Alberts Oller i els grans tenidors o si ho són els 23 residents del geriàtric Tàber o dels altres cinquanta centres en perill de tancament a causa de l’especulació”. En aquest sentit, Cid ha convidat els juntaires a, si no tenen respostes per abordar la crisi, a “apartar-se i deixar treballar als que volem posar límits a qui fa negoci amb el dret a l’habitatge”.

Més Rodalies i menys aeroport

Sobre la reunió bilateral d’infraestructures, Cid ha celebrat els passos “en la bona direcció” per millorar el servei i ha recomanat al Govern “més Rodalies i menys parlar de l’aeroport”. Els ciutadans i ciutadanes de Catalunya volen “unes Rodalies de primera a Catalunya i el traspàs és fonamental per avançar en aquesta direcció”, ha assegurat Cid, qui ha contestat les declaracions de Jordi Turull: “L’únic fake que hi ha és l’interès de Junts per Rodalies, han governat durant molts anys i no hem vist cap millora».

Interpel·lació sobre les centrals nuclears

Finalment, el portaveu dels Comuns ha avançat que el grup parlamentari portarà al proper ple una interpel·lació sobre l’energia nuclear. «Ens ha sorprès que Junts i ERC s’hagin posat al costat del PP i VOX per situar l’energia nuclear com una alternativa, una energia que no és neta i que no garanteix la sobirania energètica, ha declarat Cid, en referència a les últimes votacions sobre el tema al Congrés. Per això, la iniciativa dels Comuns buscarà que el “Parlament es reafirmi en la seva aposta per les energies renovables” i en contra de les nuclears.


comuns /